تبلیغات
.::مهندسین نرم افزار دانشگاه آزاد::. - شرکت یاهو 1
.::مهندسین نرم افزار دانشگاه آزاد::.
FUTURE IS FOR US

بازدید : مرتبه
تاریخ : پنجشنبه 22 اردیبهشت 1390
مطلب زیر مربوط به معرفی کامل شرکت یاهو میباشد .توجه بفرمایید با کلیک بر روی مطالبی که
با رنگ متفاوت مشخص شده است به توضیحات آن در ویکیپدیا وصل میشوید.
    

شرکت یاهو یک شرکت خدمات اینترنتی آمریکایی است که با هدف تامین «ضروری‌ترین خدمات اینترنتی » فعالیت می‌کند.

اکنون این شرکت به عنوان یک دروازه به شبکه جهانی، یک موتور جستجو و همچنین یک سرویس‌دهنده خدمات پست الکترونیک مبتنی بر وب، فعالیت می‌کند.

با توجه به آمار ارائه شده از سوی شرکت‌هایی چون الکسا اینترنت (Alexa Internet) هم‌اکنون این وب‌گاه پس از گوگل و فیس بوك پربیننده‌ترین سایت در اینترنت است. و دارای بیش از ۴۱۲ میلیون کاربر می‌باشد.


یاهو 360 یک درگاه ارتباطی شخصی است که توسط یاهو اداره می‌شود. و مشابه سایت های دیگر شبکه‌های ارتباط اجتماعی است. گسترش سایت تقریبا تمام شده و این سایت دیگر فعالانه حمایت نمی‌شود. 360 شامل وبلاگ ، شبکه اجتماعی ، اشتراک تصویر و... است. کاربران می‌توانند وبسایت های شخصی خلق کنند ، با استفاده از تصاویر یاهو ، تصویر های دلخواه خود را به اشتراک بگذارند ، مطالب دلخواه خود را در بخش وبلاگ قرار دهند ، در قسمت درباره من درباره خصوصیات و علایق خود توضیح دهند. آنلاین بودن دیگر دوستان 360ی خود را ببینند. آخرین مشاهدات خود را از سایر سایت ها به اشتراک بگذارندو.... از 29 مارس 2005 که این سایت تاسیس شده تاامروز بیش از 2 میلیون کاربر در آن عضو شده اند. تا 24 نوامبر 2005 فقط کاربران دعوت شده توانایی استفاده از این سایت را داشتند ولی در حال حاضر این سایت فقط برای افراد بالای 13 سال قابل استفاده است.

آموزش

سایت یاهو فضایی را در اختیار کاربران این سایت قرار می‌دهد که یاهو 360 نام دارد. یاهو 360 در واقع صفحه ایست که به چند قسمت تقسیم شده که از این قسمت ها می‌توان قسمت comments ,blog ,friends ,feeds, about me, review, و... را نام برد.در قسمت friends نام کسانی به چشم می‌خورد که برای شما دعوتنامه دوستی فرستاده اند، یا شما برای آنها این دعوتنامه را فرستاده اید و آنها هم پذیرفته اند. که با کلیک بر روی نام یا تصویر آنها مستقیما به صفحه آنها هدایت خواهید شد. در قسمت blog مطالب دلخواه خود را می‌توانید قرار دهید تا کسانی که صفحه شما را باز می‌کنند این مطالب را بخوانند و نظر خود را برای شما بنویسند. Comments ها همان نظراتی هستند که بینندگان صفحه شما برای شما ارسال کرده اند.درfeeds صفحه شما عنوان مطالبی به چشم می‌خورد که شما از پیوند RSS صفحه مربوطه برای لینک کردن آن مطلب به صفحه خود استفاده کرده اید. علاوه بر این قسمت ها می‌توان زمینه صفحه را با عکس های دلخواه آراست.

گروه‌های یاهو

گروه‌های یاهو یک سرویس رایگان گروه‌ها و ارسال نامه الکترونیکی به صورت دسته جمعی است که با گروه‌های گوگل رقابت می‌کند. این سرویس وقتی که یاهو را در آگوست 2000 به دست آورد ، شکل گرفت. eGroups گروه‌ها رده‌هایی مشابه لغت نامه یاهو طبقه بندی شده اند. گروه‌های یاهو خدمات دیگری را نیز ارایه می‌کند مانند آلبوم عکس یاهو ، ذخیره فایل ، تقویم ، رای گیری و بارگذاری مطالب. در این سرویس پیام های گروهی به صورت ایمیل برای اعضا ارسال می‌شوند و یک نسخه از آن ها نیز در صفحه اصلی گروه قابل مشاهده است. هنگام تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام اعضا انتخاب می‌کنند که ایمیل های شخصی از سایرین دریافت کنند یا خیر. و اینکه مطالب جدید ارسالی از سایر کاربران به تمامی اعضای گروه را در ایمیل خود ببینند یا در سایت. بعضی گروه‌ها لیست های خبری دارند که فقط مدیران می‌توانند آن ها را بنویسند. در حال که برخی دیگر لیست های بحثی دارند که اعضا می‌توانند در آن مشارکت کنند.

تاریخچه

گروه‌های یاهو در سال 1998 به عنوان یک سرویس بسط استدلالی تاسیس شد که اکنون نیز توسط تابلو پیام های یاهو ،تقویم ، پروفایل و... در حال گسترش است. این سرویس در ابتدا با نام کلوب های یاهو شناخته شده بود. بر خلاف دیگر محصولات یاهو ، این محصول طوری طراحی شده که به کاربران اجازه کنترل عمیق تر در ایجاد گروه‌ها ، عضویت و ارتباط می‌دهد. پیشرفت های این سرویس توسط دوگ هیرچ (مدیر تولید) و مت جکسون (مهندس هدایت) رهبری می‌شدند که هر دو شرکت را ترک کرده اند. گروه‌های یا هو به سرعت رشد کرد و اکنون یکی از بزرگترین ایجاد کننده ترافیک در شبکه سرویس یاهو به شمار می‌رود. امروزه این سایت جزو 5 سایت برتر یاهو از نظر تعداد مشاهده کنندگان سایت است. در سال 1999، یاهو eGroups.comرا که یکی از محبوب ترین ورایج ترین محصولات ارسال پیام دسته جمعی به طور هم زمان است ، به دست آورد. 8 ماه بعد یاهو eGroups.com را با گروه‌های یاهو ترکیب کرد. که نتیجه آن ترکیبی از هر دو سرویس برای کاربران است. گروه‌های یاهو بین سالهای 2000 تا 2005 پژمرده شد. در سال 2001 یاهو گروه‌های به حد رشد رسیده را از فهرست راهنمای خود حذف کرد. که‌ای کار باعث شد ارتباط با این گروه‌ها بسیار دشوار شود. زیرا در این صورت هر کاربری که می خواست گروه بالغی پیدا کند باید نام دقیق آ« گروه را می‌دانست و یا تلاش می‌کرد که آن گروه را از طریق فهرست راهنمای گروه‌های بزرگسالان بیابد. با این حال گروه‌های بزرگسال و به حد رشد رسیده در یاهو به گسترش خود ادامه دادند. در سال 2005 توانایی تولید منافع از طریق تبلیغات مربوط به جست و جو در یاهو دوباره زنده شد. ای موضوع به آرامی باعث ایجاد خصوصیات جدیدی در یاهو شد.

لیست خصوصیات

  • ابزار وب اختیاری برای مدیر،اعضا ، عموم(برخی از ابزار ها)
    • بی بی اس  : به وسیله فرم ها یا شناسه ایمیل اعضا پست می‌شود. که با انتخاب اختیاری بین اعضا توزیع می‌شود. ودر آرشیو گروه ذخیره می‌شود. و روی آن ها هیچ تغییری به جز حذف انجام نمی‌شود.
    • البوم عکس(100مگا بایت): متشکل از آلبوم/ ساختار ناخنی است.
    • ذخیره فایل(100 مگا بایت): توانایی ذخیره فایل با هر فرمتی را دارا است.
    • لغت نامه :انتخابی برای پوشه‌ها و برچسب موضوعات برای هر لینک.
    • رای گیری: اعضا می‌توانند انتخاب های چند گزینه‌ای تولید کنند.
    • پایگاه داده ها: تا ده جدول که هرکدام تا هزار سطر و ده ستون گنجایش دارند.
    • لیست اعضا:فهرست طولانی پروفایل اعضای گروه که ثبت نام کرده اند. و اساسی ترسن اطلاعاتی که اعضا وارد کرده اند.
    • تقویم:سیستم برنامه ریزی برای کلوب ها با وقایع سالانه.
    • ترویج کردن: جعبه HTML برای نمایش سایت ها( برای عضویت در یک گروه).
  • صاحبان اجرایی/مدیران ( کسانی که مطالب ارسالی توسط سایر کاربران را تایید می‌کنند).
    • دعوت: برای دعوت اعضای بیشتر از طریق ارسال [ایمیل].
    • مدیریت اعضا(تایید عضویت اعضای جدید ، حذف اعضا)
    • اختیارات: تغییرات صفحه اصلی سایت گروه ، مطالب نمایش داده شده و... .
    • تصدیق تصاویر و مطالب ارسالی.
    • ابزار مدیریتی وب:اختیاری برای مدیران ، اعضا و عموم.

از بهار 2006 ، یاهو امکان چت در گروه‌های یاهو را از بین برده است.

ثبت نام

اعضای جدید برای ثبت نام باید وارد گروه‌های یاهو شده و فرم ثبت نام را تکمیل کنند. تا پس از تاید توسط مدیر گروه به عضویت گروه در آیند. و همچنین می‌توانند گروه‌های جدیدی را ایجاد کنند که آن نیز پس از تایید مدیر گروه در لیست گروه‌ها ف بر حسب موضوع در بخش مربوط ثبت می‌شود. وقتی گروه جدیدی ایجاد می‌شود ، یک ادرس سایت و یک آدرس ایمیل دریافت می‌کند.

بهترین گروه‌های یاهو

پس از بررسی گروه‌ها نتایج بررسی منتشر می‌شود. که از هر رده سه گروه انتخاب می‌شوند. برای مشاهده لیست بهترین گروه‌ها این لینک را دنبال کنید: http://in.promos.yahoo.com/groups/bestofyahoo/

این سایت ها را نیز ببینید

لینک های خارجی

پاسخهای یاهو

این سرویس کاربران را قادر می سازد که سوالات خود را بپرسند و به سوالات پرسیده شده توسط سایر کاربران پاسخ دهند. این سرویس با سرویس پرسش ماورای فیلتر رقابت می‌کند. پاسخ های یاهو از سیستم مرحله‌ای استفاده می‌کند که به وسیله آن ، مراحل به پرسیدن ، پاسخ دادن به سوالات ، و تشخیص اینکه کدام پرسش ها یا پاسخ ها حذف شوند ، یا گرفتن گذارش اختصاص داده می‌شوند. پاسخ های یاهو سایتی است که توسط خود کاربران اداره می‌شود. و با استفاده از امتیاز دهی به کاربران آنها را تشویق به پاسخ به سوالات می‌کند. در دسامبر 2006 ، 6 میلیون کاربر و 65 میلیون پاسخ داشت.

اداره سایت

تقریبا هر سوالی در یاهو مجاز است.به جز سوالاتی که قوانین سایت را زیر پا بگذارند. برای تشویق کاربران به پرسیدن سوالات خوب ، شرکت کننده‌های فعال گهگاه در صفحه بلاگ یاهو 360 نمایش داده می‌شوند. با توجه به اینکه خود این سرویس رایگان است ، محتوی پاسخ ها متعلق به پرسش کننده است. یاهو سوالات و پاسخ ها را در معرض دید عموم قرار می‌دهد. چت به صورت صریح در قوانین سایت ممنوع اعلام شده است. با این حال کاربران این اختیار را دارند که آی دی خود را در یاهو مسنجر ، در صفحه پروفایل خود بنویسند تا بقیه ببینند. برای باز کردن یک حساب کاربری در پرسشهای یاهو ، نیاز به یک آی دی در یاهو دارید. و می‌توانید از هر نامی برای شناساندن خود به یاهو استفاده کنید.




طبقه بندی: شرکتهای کامپیوتری دنیا، 
برچسب ها: یاهو، شرکت یاهو، yahoo،
دنبالک ها: حامد،
ارسال توسط حامد کرمی
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پیوند ها